یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

ادیت مقاله

ترجمه مقالات روز دنیا

ادیت مقاله

۸۵ بازديد
ادیت مقاله توسط نیتیو شامل ویراستاری متن یک مقاله توسط یک یا دو ویراستار میباشد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، یکی از استانداردهای مهم در تمام موسسات و ژورنال‌ های معتبر بین المللی رعایت نکات گرامری و ساختار نوشتاری متن مقاله است که در صورت رعایت نشدن توسط پژوهشگر و ارائه دهنده، مقاله پذیرفته نخواهد شد. بنابراین یک نکته مهم در زمان تالیف مقاله علمی اطمینان از صحت گرامر و نوشتار متون است. برای رهایی از این مشکل مقاله ارائه شده باید به صورت " نیتیو" ویرایش شود. اگر در مورد این مسئله اطلاعات دقیقی ندارید با ما همراه شوید.


ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی چیست؟

سالانه مقالات بسیاری به دلیل ایرادات نگارشی و گرامری (Poor English) توسط نهادها و موسسات بین‌المللی پژوهشی ریجکت می‌شوند، در این صورت از مولف خواسته می‌شود که مقاله را از نظر ساختار نوشتاری و دستوری ویرایش کند، بهتر است این کار توسط یک موسسه معتبر و متخصص در زمینه ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی صورت گیرد که سالیان سال در این حوزه فعال بوده و ادیت فنی این نوع مقالات آشنایی کامل داشته باشد.

باید گفت هدف از ویرایش نیتیو اصلاح جملاتی است که از نظر گرامری و یا قوائد نوشتاری برای یک فرد غیرانگلیسی زبان ملموس نیستند، چرا که اکثر مولفان ترجمه لغت به لغت را برای برگرداندن متن تالیفی به زبان انگلیسی انتخاب می‌کنند و همین مسئله از روان بودن جملات یک مقاله به زبان انگلیسی می‌کاهد. بنابراین باید گفت یک ویرایش نیتیو شامل ویرایش مقاله از نظر گرامر و نگارش است، به این معنا که هم قوائد دستور زبان در آن رعایت شده باشد و هم از نگارش، پاراگراف‌بندی، املایی و قالب و فونت بی‌عیب باشد. با این اوصاف نتیجه مقاله پس از ادیت نیتیو برای یک خواننده انگلیسی زبان روان و قابل فهم خواهد بود.

در واقع یک ویراستار حرفه‌ای، به جمله‌بندی، شکل نگارش، گرامر، استفاده مناسب از کلمات، نشانه‌گذاری و غیره کاملا تسلط داشته و قادر است یک متن یا مقاله را با بررسی دقیق و موشکافانه به درجه بالایی از کیفیت از نظر گرامر و نگارش برساند. همین امر سبب می‌شود تا مقاله پژوهشی به دلیل کیفیت بالای ساختار نگارش در کنار کیفیت علمی مورد نیاز امکان پذیرفته شدن بیشتری داشته باشد.سرقت ادبی و راه پیشگیری از آن

از آنجایی که با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از اینترنت امکان بروز سرقت ادبی نیز افزایش یافته است اکثر موسسات و ژورنال‌های معتبر در این زمینه حساسیت خاصی اعمال می‌کنند و می‌توان گفت علت رد کردن برخی تالیفات و مقالات نیز همین مسئله است. سرقت ادبی به استفاده از ایده‌ها، کلمات و آثار دیگران به نام خود و بدون ذکر نام آنها اطلاق می‌شود. البته باید بدانید که برخی از موارد سرقت ادبی سهوا انجام شده است. برای رعایت این ضابطه مهم در داوری مقالات علمی و پیشگیری از رد شدن مقاله به دلیل سرقت ادبی راه هایی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از نرم افزار تشخیص سرقت ادبی انلاین است.


منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.